onsdag 4 juli 2012

Helg hela veckan

När man är van att jobba i butiken bara på helgerna, infinner sig lätt känslan av att det ingalunda är onsdag i dag. Möjligtvis lördag. Igen. Dessutom verkar alla vara på semester, så dagarna på stan ser inte ut som de gör under resten av året. Lätt surrealistisk känsla att butiksjobba den här veckan alltså.

Men självklart är det inte en giltig anledning att bloggfuska, helt rätt Strumpan.

Jag förutsätter att du hänger med på mina twitterinlägg, för där händer det grejer mest hela tiden. Nuförtiden med bilder och allt!

I alla fall.

Hittills har jag skött mig riktigt bra. Ingen kund har blivit ledsen eller arg. Däremot har många sett rent av lyckliga ut, om inte alla.
Så vad handlar folk då? Jo seru, det kan jag tala om: färg, träolja, skruvochplugg, borrmaskiner, vattenkokare, vattenrenare, kaffe, köksredskap, plastgrejer, myrr, avloppsrensare, garderobsstänger och flagglinor. Bland annat. Jag kan inte dra andra slutsatser än att folk i allmänhet spenderar tiden med att pyssla om sina hem slash lantställen.

Ja och så får jag väl dekorera detta efterlängtade livstecken med en bild på baren här i butiken. Skruvbaren, that is. Ett mycket populärt tillhåll.


/Anna

3 kommentarer:

Karin sa...

Sådana butiker är ju fantastiska!

En gång i tiden var jag originalare och gjorde en katalog till ett skruvföretag. Det var inte lika fantastiskt att frilägga tusentals skruvar och muttrar.

Kära Syster sa...

Det är där det händer!

/E

Kära Syster sa...

Karin: Haha, skruvar och pluggar är inte direkt kända för att göra sig på bild va? Men det är kul när man hittar rätt pllidutt till rätt område och folk går med rak rygg genom kassan för att knalla vidare hem och fixa det där de har bestämt sig för att ta tag i. Jag undrar alltid hur det blir egentligen, man får så sällan respons.

/A