fredag 6 juli 2012

För att sammanfatta: det är fint med sommar

Det är svårt det där med balansen på semestern. Antingen sitter man hela dagen och bara degar och tar sig aldrig ur pyjamasen, vilket lätt resulterar i understimulering och en viss stress över att inte förvalta tiden bättre. Eller så planerar man varenda minut med roliga utflykter, grillkvällar, träffar och så vidare tills man får panik över att klockan ringer på morgonen med en massa måsten. Jag har ju semester! (Stoppa mig någon om jag överanalyserar...)

Den här veckan har varit lite av båda, jag har både slappat, degat och jobbat järnet för att pressa ut det sista av sommar i Nyköping innan jag åker vidare hem till Ludvika och (det förmodade) lugnet där.

Igår drog jag med mina vänner på en cykelutflykt på en knapp mil, till en strand där det blåste lite för mycket och var lite för många ormar för att hoppa i vattnet. Men jag var mycket gladare än jag ser ut!
Sen åkte vi till en grillkväll ute på landet hemma hos ett trevligt par i församlingen, på vägen hem åkte vi till Skavsta för att titta på flygplan. Tyvärr kom det enda planet vi såg från fel håll och sen kastade vi oss in i bilen pga myggkrig. Men det var fint ändå!
/Elin

Inga kommentarer: