söndag 27 maj 2012

Med varm hud och sänkt puls

Den här helgen kommer man att minnas som helgen då det blev sommar. Den här bleka fjanten har till exempel gått barbent för första gången i år och det var underbart! Men jag har redan ställt in mig på det kalla vädret som tydligen kommer till veckan.

I alla fall.

I går jobbade jag i butiken och det var som vanligt kul. Sedan gick jag hem och såg två dåliga filmer med Fotografen. Eller, den första var i alla fall riktigt dålig: Double (2011), med Richard Gere och Topher Grace. Bra agenthistoria, taffligt berättad. Så vi var tvugna att hyra en till film: Real Steal (2011), med Hugh Jackman. Futuristisk robotboxning låter nog sådär, men den var ändå fin. Inga direkta överraskningar i dramaturgin, men snyggt berättad om en gammal boxare som får chansen att knyta kontakt till sin elvaåriga son. Så okej, den var inte alls dålig. Orättvist av mig.



Idag har vi mest varit ute. Promenerat i solen, ätit glass och haft det bra, ungefär som alla andra människor som har turen att vara lediga idag. Och så har vi sett de sista avsnitten av The Firm, en serie som tyvärr inte får någon fortsättning efter den första säsongen. Om jag får några regniga dagar över i sommar kan jag mycket väl tänka mig att se hela serien från början, så bra är den. Och så mycket kommer jag att sakna karaktärerna.


/Anna

Inga kommentarer: