söndag 13 maj 2012

Jag älskar hemma

Vi hade produktionsmöte i morse kl 10, så vi stack tidigt hemifrån. Jag var trött och tänkte att jag ju kunde ta en tupplur när vi kom hem igen.

Men mötet pågick i 3 timmar. Och så skyndade vi oss istället till Söder Mälarstrand för titta på citytunneln som var öppen för allmänheten idag. Jag var hungrig och trött och tänkte att jag ju kunde äta ordentligt OCH ta en tupplur efteråt när vi kom hem.

Men kön till tunneln tog 2 timmar. Efter tunnelbesöket skyndade vi tillbaka till kontoret (vi köpte med oss mat på vägen!) för att lämna ut kameran till en kund. Det var underbart att äta, men mest var jag så trött.

Ungefär där någonstans insåg jag att jag kunde glömma min tupplur. För när allt var klart på kontoret skyndade vi oss iväg till bion.

Det var underbart att sjunka ner i biofåtöljen med popcorn! Och nej, biosalonger är icke plats för tupplurar.

Vi kom hem lagom till läggdags, jag ligger i sängen nu och orkar knappt hålla ögonen öppna.

En alltigenom fin söndag, tycker jag ändå.


/Anna

Inga kommentarer: