onsdag 16 maj 2012

Dagen efter ett skrivmingel och: Hybris numera nedtonad

Författarcoachen Ann Ljungbergs skrivmingel igår gästades som vanligt av intelligenta människor. Det allra finaste med dylika sammankomster är helt klart den otvungna mingeltekniken som folk använder sig av. Många kom liksom jag utan sällskap, jag tog för mig av förfriskningarna och hann knappt mer än att slänga ett öga runtom i lokalen förrän personen som råkade stå närmast vände sig om och presenterar sig med ett: "Hej jag heter [...], vad skriver du för något?" Exakt som på mellanstadiet! Fatta fint.

För andra gången befann jag mig i samma rum som den vältaliga och skönskrivande Sofia Hallberg (bloggar på Debutantbloggen), men jag hann inte hälsa på henne nu heller. Jag ville ju tala om för henne hur mycket jag gillar hennes blogginlägg och hur mycket jag ser fram emot hennes debutbok Mina Fräknar, men det kanske blir en annan gång. Så här liten och avlägsen var hon i alla fall när hon intervjuades på scenen av Ann:


Man kan ju inte bli annat än alldeles lycklig av sådana här kvällar! Inte ens när lektören förklarade för hela mitt mestadels bedårande jag att jag nog har rätt mycket jobb framför mig med att skriva om bokmanuset trots allt. Ljuvligt, säger jag. BRING IT ON!

/Anna

Inga kommentarer: