måndag 7 maj 2012

Årets bästa film? Kanske!

Haha, så sjukt okänsligt av mig att tycka synd om mig själv när jag pratade med min stackars syster! Och apropå sjukdom och skratt, såg jag precis en film som fick mig att må oändligt mycket bättre (det kan ha haft att göra med en Gott&blandat-påse och en inte så oansenlig mängd kakor också): "50/50" (2011).


Åh, vad glad man blir när man ser en riktigt bra film. Jag säger inget mer, se den bara! På en gång! Okej, jag säger lite, för jag kan ju inte hålla mig. Jag säger Joseph Gordon-Levitt, han var en favorit redan innan och nu... ja, han är ju bäst bara. Och förvånande nog säger jag också Seth Rogen, har alltid haft svårt för honom men här funkar han precis rätt. Och så säger jag Anna Kendrick, som går från att ha varit en diffus bifigur till att ta hem hela showen.

Mmm. Nu ska jag sova gott och mysa i må-bra hela natten. (OBS! Det är ej en feel-good-film, om ni nu trodde det. Det är en film man mår bra av.)

/Elin

Inga kommentarer: