fredag 20 april 2012

Skärp mig lite nu och kom ner från de höga hästarna tack

Okej, det var en lång dag igår, det var det faktiskt. Till exempel var vi på möte och pratade finansiering och strategi för vår tv-serie. Det var kul. Och vilka ord sen då: FINANSIERING och STRATEGI. Kanske mina favoritord för närvarande.

På kvällen åt jag sexrättersmiddag med extrajobbet. Har jag sagt att jag har världens bästa extrajobb? Kommer antagligen jobba där varannan helg resten av livet. Särskilt när man får äta sexrättersmiddagar. Jag gillar sånt. OCH jag gillade hela grejen med att vi fick vara med en kock och TILLAGA alla rätterna först. Man lär sig ett och annat när man får stå i ett kök bredvid ett proffs. Hur fullkomligt värdelös man är på att filéa en plattfisk till exempel. Inte desto mindre VANN mitt lag med en fin motivering som hade försvunnit spårlöst när det var dags att gå hem. Annars hade jag förstås publicerat den här. Jag gillar nämligen sånt också: fina motiveringar om mig själv. Moahahahaha!

Stiliga förkläden
Vi grundade med att mingla
Pigg-var-den-inte...
Uppläggningsproffset gjorde sitt jobb
Presentpåse på väg hem
 Det blev alldeles för sent och jag var alldeles för mätt och sov alldeles för oroligt och var på kontoret alldeles för tidigt i morse för att ta emot ett stycke uthyrd kamera och åt alldeles för dyr köpefrukost och vilade alldeles för länge på soffan så nu är det banne mig på tiden att jag gör något vettigt.

YIII-HAAA!

/Anna

4 kommentarer:

Susanne B sa...

Låter som en höjdarkväll!

Kära Syster sa...

O ja, mycket bra:)

/A

Manne Fagerlind sa...

Trots att jag har två jobb numera blev jag just sugen på det där extrajobbet ...

Kära Syster sa...

Det klämmer man lätt in när det innebär sådana kvällar!

/Anna