onsdag 18 april 2012

Mmm... lösgodis

Den där bostadsrättsföreningen som vi är en del av har haft extrainsatt stämma i afton för att låta föreningen ta beslut om styrelsen ska jobba vidare i frågan om att bygga balkonger. Två experter var på plats för att förklara operationen och så var det dags att rösta.

Under de tio år som vi har bott här (ja, vi är egentligen pensionärer men säg det inte till någon), har jag under de senaste sju åren aldrig sett så mycket folk. Och vi är en rätt stor förening. Men oavsett årsstämma, informationsmöten eller städdagar har det aldrig dykt upp mer än kanske tio personer. Och nu: sjuttio!

Lite synd att vi inte passade på att dansa långdans genom samtliga fem trappuppgångar, kan jag tycka. Sådant livar ju upp och hade kanske gjort att vi hade fått med oss övriga sjuttio.

Och så tycker jag förstås att styrelsen kunde bjuda på någonting, något litet, något vadsomhelst när de kallar in till festlighet... jag menar stämmor. En hallonbåt per skalle kunde man åtminstone kosta på sig. Eller alltså, nu kanske jag tänkte på något annat.

*jag har INTE en godispåse bredvid mig i soffan*

/Anna

Inga kommentarer: