måndag 16 april 2012

Helgen i repris

Helt vanligt satt vi i soffan ikväll och tittade igenom helgens skörd av små filmsnuttar. Som Fotografen filmat. Som alla handlar om saker som "halvvissna tulpaner i blekt morgonljus", "kvarglömda frukostostar på köksbänken" eller min personliga favorit "Anna går till jobbet". Lite mer action i den eftersom jag var tvungen att kränga på mig gummistövlarna. Eller nåt (not).

Det visade sig att Fotografen har filmat allt möjligt, visserligen för att testa kamerafunktionerna, men inte desto mindre sammanfattar bilderna dessa dagar, 14-15 april 2012 på ett rätt udda sätt. Vemodigt, folktomt och ofrånkomligt korrekt.

Vad som bland annat inte fastnade på film, men däremot i min iPhonelins, var årets första (tror jag) utomhuslunch.


Och så har vi kollat på film, knarkat lite tv-serie och varit på bio. Utan att dokumentera. Det hade liksom varit olagligt. Mer om innehållet i dessa i morgon.

Nu är det hög tid för skönhetssömn och jag hoppas att morgondagen för fräknar med sig på min näsa!


/Anna

Inga kommentarer: