tisdag 24 april 2012

Genom nålsögat

Det är omöjligt att göra film.
Och med omöjligt menar jag förstås att det finns så många hinder att ta sig över innan man sitter på en premiärvisning att det är statistiskt omöjligt.
Så det är tur att jag inte är statistiker. Det lilla jag vet om statistik är att jag fick bakläxa på min kandidatuppsats på grund av bristande statistiskt underlag, men hur skulle jag kunna veta det?

Jag antar att man kan säga att vi på vårt lilla filmproduktionsbolag har kommit igenom det första nålsögat i och med att vi har fått uppdraget att filma en pilot till en tv-serie. Hur många minimala hål vi har framför oss längs vägen återstår att se. Vi kommer knappast behöva leta efter dem, om man säger så.

Till helgen ska jag på en filmvisning av en kortfilm av en alldeles ny regissör. Att hon har lyckats med sitt projekt har varit helt orimligt och jag undrar hur många gånger längs vägen hon fick höra att det hon försökte göra var omöjligt. Längtar efter att fira med Moa!

Bilden lånad från filmidalarna.se
/Anna

3 kommentarer:

FRIDA sa...

Wow! Grattis. Jättekul ju, jag håller tummarna för att det går bra.

Kram Frdia

Kära Syster sa...

Åh, tack! Vi är som sagt alldeles i början, men jag tror att vi kan göra det till något stort:) Stay tuned...

/A

Johanna sa...

Wiiho, grattis!