måndag 13 februari 2012

Tack hjärnan, du är som vanligt briljant

I natt har jag drömt rätt vildsint hela natten och ett par gånger har jag vaknat till med förhöjd puls. Ingenting otäckt, bara fartfyllt. Första gången vaknade jag just som jag höll på att skälla ut Fotografen och en annan kille för att de buskörde, en annan gång vaknade jag just som jag hade drömt en hel film från början till slut (skitspännande).

Men den dröm jag sparar och som jag just mindes igen, är lösningen på en teknisk detalj i mitt bokmanus. Nämligen:

Den maskin som byggs ska drivas av en luftström som återanvänds, liksom musiker som spelar blåsinstrument kan lära sig att rundandas för att kunna spela utan inandningsskarv. Fatta smart att implementera gammal kunskap för att beskriva ett fenomen jag egentligen inte kan någonting om.

*lutar mig tillbaka, knäpper händerna bakom huvudet och blundar av svindel över min egen fenomenalitet*

/Anna

Inga kommentarer: