onsdag 29 februari 2012

Plötsligt händer det på twitter

Jaha, så har jag tydligen gått och hamnat på twitter. Bara sådär. Jag tar det hela lite svalt avståndstagande till en början. Därav profilbilden.


Men ojojoj, vilket omställning det är! Till exempel måste jag förstås lista ut hur man får twitterflödet att pryda den här bloggen som en sådan där girland. Ochochoch: behöver förmodligen vänja mig med språket som kommer med Twitter illa kvickt. Det här med att sätta @-tecken lite här och där är såklart snyggt. Men förvirrande. Fast det bästa är ändå ordet jag ska ägna resten av dagen åt att säga: HASHTAG. För den olagliga klangens skull.

Update: Borde ha anat att jag är ett tekniskt geni. Girlanden är på plats!

/Anna

3 kommentarer:

Christel sa...

Twitter alltså? Det är fint.
Har länge funderat på att bli en del av twittervärlden men inte riktigt fattat vad man egentligen förväntas skriva.
Mycket spännande, detta. :)

Kära Syster sa...

Spännande indeed! Är hittills alldeles uppslukad av att klicka omkring på random folk som verkar intressanta att följa. Jag känner i naveln att det blir ett fint komplement till bloggen. Kortfattat och fint that is.

/Anna

Johanna sa...

Å jag har inte vågat ännu pga känns som att det kommer ta superdupermkt tid och jag har inte superdupermkt tid. Men älskar också ordet hashtag. Låter så roligt.