torsdag 2 februari 2012

När Anna möter världsberömd författare

Alltså, vad jag hade tänkt säga till David Nicholls, ni vet han som skrev världssuccén En Dag, var någonting i stil med:
"Trevligt att träffas, och vilket bra framträdande du gjorde, jag gillade verkligen novellen du högläste" och detta i en välformulerad inbjudande brittisk accent förstås.

Istället blev jag alldeles chockad när tjejen före mig i kön för boksignering fick en bunt ihopvikta A4-papper av världssuccén David Nicholls och därmed lät det som kom ut mer som:
"Hej läget, asså gav du BORT din novell till tjejen före? Den ville ju JAG ha" antar jag, eftersom engelskan som uppstod knappast var det minsta smickrande.

Resten av intrycken från kvällens book slam på Kulturhuset får marinera under natten. Och nej, jag ska inte genast kasta mig över det signerade exemplaret av Nicholls debut The Understudy. Jag ska sova.

En dag. Till.

/Anna

3 kommentarer:

Susanne B sa...

Men! Vi missade varandra. Synd!

Kära Syster sa...

Jag veeet! Värsta typiskt. Nästa gång:)

/Anna

Kära Syster sa...

Classic! Hahaha!

/E (puss)