onsdag 15 februari 2012

Ett ord i taget, tänker jag

Det var nog väl optimistiskt att tro att jag skulle kunna ha ett bokmanus färdigt den första april. Samtidigt är det den korta deadlinen som pushar (okej, STRESSAR) mig nu att ta varje möjlighet att skriva. Som nu till exempel: mina svärföräldrar är på besök, vi kollar på tv medan Fotografen sitter vid sin dator och jobbar. Och jag har datorn i knät och försöker författa med allt som pågår runtomkring. Och nä, det blir varken bra eller mycket (tror redan jag har skrivit mer på det här inlägget än jag lyckats få ihop av så kallad skönlitterär text), men det blir lite åtminstone. Och lite är åt rätt håll. Så vem vet, kanske hittar jag tillräckligt många småluckor att fylla hela boken med text!

Och sedan, när texten är inlämnad, ska jag vara social när vi har gäster.

/Anna

Inga kommentarer: