söndag 19 februari 2012

Dagen då vi mest satt i soffan och tittade på film

Vi har kollat löjligt mycket på tv idag, men vad gör man när vädret gör sitt bästa för att man ska hålla sig inne. Mjukstart med ett avsnitt Gilmore Girls, det är min bästa helgmorgonstradition och äntligen är kanal 5 med på tåget igen och verkar visa serien från början.


Sedan slog vi över till TCM just som Guns for San Sebastian  (eller Kanonen vid San Sebastian, 1968) började och eftersom det är dåligt med westernfilmer i vår repertoar, tittade vi såklart på denna klassiker. Mycket bra.


Efter den tog en av mina favoriter vid, High Society (eller En Skön Historia, 1956) med Grace Kelly, Frank Sinatra, Bing Crosby och Louis Armstrong. Men vi såg bara halva på grund av att det var hög tid att sticka ut näsan i friska lunchen och äta lunch.


Alltså: tur till Barkarby och Pizza Hut (Fotografens val) och hem igen, en kort promenad till affären och köpa glass (nä, inte den närmaste affären), plats i soffan igen och så kollade vi på Tower Heist (2011). Och den var faktiskt precis så bra som jag hoppades att den skulle vara. Älskar förstås Ben Stiller lite. Och Casey Affleck. Och Téa Leoni. Inte så mycket Eddie Murphy, men det stämmer vad jag har hört sägas: det är lätt hans bästa roll.


Jag är rätt slut nu, det kan inte förnekas.

Nu orkar jag mest bara skratta åt Lillstrumpans darrhänta försök att göra sig bekant med alla funktioner på FaceBook, ett socialt nätverk jag själv står utanför. Men adda henne, eller hur det är man säger. Då blir hon glad!

/Anna

Inga kommentarer: