torsdag 26 januari 2012

Skäms inte ett dugg för min skämsfilm faktiskt

En av kategorierna i Ett Filmspel som vi testade igår var förstås "citat". Och jag undrar: vem är det som bestämmer vilka av alla citat som är minnesvärda och kanske främst: vem lägger dem på minnet? Inte jag i alla fall. Verkligen inte jag.

Jag kan ett enda citat från en film och det går så här (med reservation för att jag antagligen minns det fel, men ändå):
"Anything less then extraordinary is a waiste of time."
Det kommer från Dreams of an Insomniac (1996) och hela filmen är en kavalkad av pretantiösa citat från alla möjliga håll och kanter och I LOVE IT! Lägg titeln på minnet och se en mulen förmiddag. Förslagsvis redan i morgon.

/Anna

2 kommentarer:

L sa...

"Nobody puts Baby in a corner." Nope, inte pinsamt alls!

Kära Syster sa...

Bra där!

/A