torsdag 19 januari 2012

Nära-döden-upplevelse

Här sitter man och skriver etiketter till inläggen för glatta livet (jajamen, här tar vi vår undanflykt i att tag i saker som egentligen inte alls behöver tas tag i, jämfört med det man verkligen borde göra) när det slår en att tvättstugetiden tog slut för tolv minuter sedan. GULP!

Så man ställer ifrån sig dator på soffan för att rusa iväg när man hör en duns bakom sig. DATOR HAR TRILLAT NER I GOLVET OCH JAG SOM INTE HAR SÄKERHETSKOPIERAT PÅ EN MÅNAD ELLER TVÅ. Gissa hur mycket bok man hinner skriva på en månad eller två. Just det: DUBBELGULP!

Kollar snabbt så att dator mår bra, det verkar den göra, rusar ner i källaren där granntjej tålmodigt väntar, blir högröd och säger ursäkta och förlåt tusen gånger, rafsar ihop sakerna ur tumlaren, inte glömma ta bort luddet, rusar upp igen, skriver några kommandon och – puh! Dator verkar fatta kommandon. Dator är okej. Men i kväll är det jag som backuppar, hör jag det.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Fatta coolt! Vi har etiketter! *värsta bloggrevolution*
Bra jobbat! Men lilla vännen, inte behöver du väl sitta och sortera allt...?

/E

Kära Syster sa...

Jo, det måste jag naturligtvis. Annars får jag ingen ro i den delen av min personlighet som kräver ordning och reda.

/A