torsdag 12 januari 2012

Medan man äter två mackor med avokado

Det undgår väl ingen att det regnar idag. Då och då slår skurarna mot fönstret. Det ackompanjerar radion fint. Jag hoppas att de nya tulpanerna håller längre än de gamla och att knopparna på orchideen i fönstret ska slå ut, liksom de två som redan vecklat ut sina blommor. Tänk om jag hade antecknat vad som ska hända härnäst i min historia, efter att huvudpersonen blivit kallad till stadshuset. Då hade jag kunnat skriva om det i stället för det här. Jag ska tänka ut någonting smart medan jag sorterar tvätt, snart är börjar min tvättid. Och i kväll ska jag på skrivkickoff. Det är inte det officiella namnet, det var bara något jag hittade på nu. Men det passar bra. För jag tror att jag kommer vakna i morgon bitti med en helt ny energi att få boken klar.

/Anna

Ps. Lillstrumpan är nog hes nu.

Inga kommentarer: