lördag 21 januari 2012

Aningen upptagen

Lillstrumpa kom som sagt i går och sedan dess är det aningen upp och ner. På ett bra sätt. Hon är ju hyfsat lättomhändertagen, det är mest bara att se till att hon har mat framför sig så är hon så snäll så. Sedan kom mamman och pappan till storstaden i dag (med paket!).


Efter lite fika åkte vi till stan och åt ypperlig fyrarättersmiddag på Le Rouge. Otäckt mysigt, vi kämpar fortfarande med att smälta all god mat.


Jag fick mer paket (!) och ljus i efterrätten. Man gillar verkligen att bli uppvaktad.


Och jag vet, man kan lätt få för sig att orsaken till all denna uppståndelse är att jag fyller år idag. Men så är det alltså inte. Jag fyller ju år till veckan och nu när jag tänker efter kan det vara därför jag fått paket och lyxmiddag idag. Eller så är det en ny lördagstradition, får se hur det blir nästa helg.

Nu hänger hela familjen hemma i soffan där vi suckar i kapp över trånga byxor. Det är rätt fint. Och så ska vi titta på film. Också fint.

/Anna

Inga kommentarer: