onsdag 7 december 2011

Hurra för lyxmorgon!

I december kan man verkligen behöva dagar som bryter rutinen, efter att ha varit så duktig hela hösten. Så idag bara: Upp klockan åtta, efter att ha snoozat en timme, långsam frukost framför senaste "Anno", iväg till frisören plus några ärenden på stan i det underbara morgonljuset (ja, det är faktiskt morgonljus klockan elva, hurra för december!) och så hem och slappa lite till.

 Tills klockan ett, då jag ska vara tillbaka på teatern för att förbereda ännu en bejublad föreställning av "Alice i underlandet", som en av våra klasser spelar. Mitt jobb är att spela övergångsmusik samt att hålla reda på de stackars nervknippena som sköter ljudet och ljuset, så det är inte så att jag inte jobbat hårt för min lyxmorgon. Kanske just därför den är så skön.

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Njut!

Men jag kan inte riktigt släppa den komiska bilden av dina nervknippen. Gulliga!

/Anna

Kära Syster sa...

Tänk stökiga tonårskillar som darrar som asplöv. Hur gullig som helst!

/E