onsdag 21 december 2011

Den kollektiva stressen

Det jobbigaste med att ge sig ut julhandeln uppdagades efter fem minuter på tunnelbanan in mot stan: folk som pratar i mobiltelefon med vänner och släktingar om vem som önskar sig vad och vem som ska handla till vem. Gärna med en dekorativ suck.

Hur kunde det bli så här? Jag som var värdsbäst på att gotta mig i julklappar både till mig själv och andra. Hur kunde jag tröttna? Finns det någon politiker jag kan skylla på? Kungen? Konsumentverket?

/Anna

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hej igenkänning!

PS. Har du det perfekta presentförslaget till en 31-årig man, så skrik till. *stressen*

Kära Syster sa...

Hej! Åh nej, hjärnstillestånd. Hate it when it happens. Elin, förslag?!

/A

Kära Syster sa...

Jajamen, kommer till undsättning! Årets julklapp är ju nämligen inte alls någon tråkig matkasse och getter kan man köpa utöver allt annat tycker jag. För i år är det den radiostyrda helikoptern som regerar! Fick precis en, fint inslagen, av Timmy i stället för födelsedagskoptern som kraschade. Älskas av alla över 15 år (och förmodligen mest män i 30-årsåldern)!

/E

Kära Syster sa...

Hurra! Får den följa med till L-a? Vill leka!

/A