torsdag 15 december 2011

Dagen efter ett stycke julbord

Det fina med att jobba extra på en riktig arbetsplats kring jul är förstås att man blir bjuden på julbord. Och som jag har längtat! Vi åkte båt till Vaxholms Kastell, klev av och styrdes ett tiotal meter rakt in i värmen bland levande ljus och tjocka stenväggar.

Julblomma och pyssel med "incheckning"
på båten, facebooks senaste hittepå. 
Och sedan var det bara att hugga in! Stämningen var på topp och alla hade trevligt, jag hade turen att hamna bredvid tre intressanta kollegor och vi pratade bland annat om bokutgivning (för att ekonomisnubben har skrivit ett par ungdomsböcker som han då och då redigerar, i går berättade han att han äntligen hade skrivit in dokumenten på dator eftersom originalmanuskripten var handskrivna, det ni!) och wiskeyframställning (eftersom det är ett av websnubbens stora intressen).

Jag bytte ut mina mjukisbrallor mot riktiga
kläder (samt tvättat och uppsatt hår och smink!)

Jag träffade en intressant karaktär i toakön (fast
mest ville jag visa den fina baksidan av klänningen)

Min brudtärneväska och jag.
Jag gjorde som man ska, åt tills jag var proppmätt och så åt jag för säkerhets skull lite till och efter det önskade jag mig en skön madrass att ligga och vila på en stund. Det fanns tyvärr inga sådana anordningar (det enda minus jag kan se med julbordet på Kastellet), istället satt jag och gäspade stort vid bordet tills vi blev inforslade i båten igen för resa tillbaka till stan.

Personalen radade upp sig och vinkade hej då. Mycket fint!
Mitt emot båtens anläggninsplats ligger hotell Diplomat och eftersom vi vips var klarvakna igen gick vi dit en stund tills de stängde och därefter till Sturehof, men mer än så förtäljer inte historien.

Nu är kaffet slut och jag har ätit lagoma mängder (moahahahahaha) skumtomtar och pepparkakor och borde klä på mig eftersom jag får besök om en timme eller så. Den bästa butikskollegan är ledig idag och kommer hit för äta pizza och kolla på julfilm (och eventuellt ojja sig lite extra över det faktum att hon befann sig mitt i smeten på stureplan i natt, obotlig söderböna som hon är...).

/Anna

Inga kommentarer: