torsdag 17 november 2011

Zzz... vilken bra bok jag har skrivit. Not.

Att gå upp tidigt och sätta sig i halvdunklet med tända ljus och en kopp te för att läsa igenom vad jag egentligen har hittat på so far låter mysigt i teorin. I praktiken faller ögonen ihop stup i kvarten.

Jag har förresten just insett att den första intressanta scenen infaller halvvägs in i historien. Scenerna dessförinnan har potential, men är dåligt skrivna. Så det är bara att skriva om hela rasket, vilket jag anade. Ska bara läsa klart först.

Yej...

/Anna

6 kommentarer:

FRIDA sa...

Äsch! Allt det där tillhör "processen". Fast det är ju bra att börja med ett riktigt spännande kapitel, in media res. Jag brukar alltid bråka med mig själv om det där ha ha. Lycka till!

kram Frida

Kära Syster sa...

Åh tack! Det är så uppmuntrande att höra sånt. Jag är beredd på att fightas vidare, det här projektet har tagit alldeles för lång tid för att jag någonsin ska kunna ge upp. Så det är skönt med en klapp på ryggen halvvägs...

/Anna

Johanna sa...

Blir så sugen på att läsa din bok!

Kära Syster sa...

Gulle:) /Anna

Anonym sa...

Säger bara 10 sidor struket. I början. Och ännu är hon inte nöjd, redaktören.

Kära Syster sa...

Ah... redaktörer schmedaktörer... Det sägs att dom kan. Och vet.

/A