fredag 4 november 2011

Transport

Har idag ägnat mig mer åt att ta mig till ställen än faktiskt göra saker. Det balanserades ut i kväll när Sandra bjöd med mig till Dramaten för att se Noréns pjäs Natten är dagens mor. Väldigt mycket tur, för i övrigt: tåg, tunnelbana, bil, till fots. Dessutom tyckte jag om den.


Men efteråt: ta sig hem.


Tack för en inspirerande kväll Sandra! Vore det inte för dig hade jag fått sitta alldeles stilla hela kvällen. Och nu är jag istället ännu lite klokare på världens beskaffenhet. Plus har lite skavsår.

/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så lite! Har man fribiljetter är det lätt att vara gentil. :) Ja, även om man inte med bästa vilja kan påstå att det var ... njutbart, rent psykiskt, så blev jag glatt överraskad. Det var snyggt, starkt, jobbigt på ett avsiktligt sätt. Och så fick man spana på folk i marmorfoajén förstås (som den tydligen heter).

Kära Syster sa...

Marmorfoajé-Guldsal, potejto-potaaato... /A