torsdag 10 november 2011

Som en missbrukare på tvångsavgiftning

Jag kom att tänka på Lillstrumpas inlägg efter att jag var där på supervecka förra veckan. Lilla stackare! Inlägget kom sig naturligtvis av att jag har en förmåga att tvinga i min omgivning alldeles för mycket kaffe, inget annat. Men vaddådå? Det är ju så himla MYSIGT att dricka kaffe i sällskap med andra och då blir det lätt två koppar till frukost, förmiddagskaffe, kaffe på maten, en eller ett par koppar eftermiddagskaffe men sen tar det stopp ungefär. Det är fortfarande mer än de flesta dricker har jag förstått. Men nu NU. En kopp i går och två koppar idag har jag pillat i mig, så det går i och för sig åt rätt håll, men det kan inte vara nyttigt att vara så koffeinbefriad som jag har blivit. För det första har jag ätit alvedon mot huvudvärken och för det andra går det istället åt en hel del te och juice och jag är inte säker på att det är så himla nyttigt heller.

Ser så väldigt mycket fram emot den dagen då kroppen inte stretar emot kaffe längre! Förhoppningsvis i morgon...

/Anna

Inga kommentarer: