måndag 7 november 2011

Hej, jag skulle vilja reklamera den här måndagen

Måndagar är vanligtvis min favoritdag. Men den här...

Det är något fel på den här dagen. Jag hade tänkt att ta lagom mycket sovmorgon, äta god frukost i lugn och ro och sedan sitta uppkrupen i soffan och läsa bok. Såklart skulle jag skriva också, men framför allt känna mig lite ledig.

Istället blev det alldeles för lång sovmorgon med en jättekonstig och obehaglig dröm, tråkig frukost, lätt illamående och en krypande känsla av att jag måste GÖRA en massa saker. Framförallt ringa ett samtal för ett eventuellt jobb som jag skjutit på alldeles för länge för att jag inte riktigt VET vad jag ska säga när jag väl ringer. Och för att jag kan föreställa mig att jag får det tills dess jag ringer och kanske får ett nej.

Och snart är det mörkt.

Jag går ut en sväng nu. Det kanske hjälper.

/Anna

Inga kommentarer: