söndag 20 november 2011

Långlördag

Här kommer veto innefrån: Julhandeln har börjat! Det var maxat i butiken idag, kanske lite på grund av kocken som demade Staub-grytor genom att bjuda på långkok av älg och hjort och rådjur i en buljong reducerad av ben från ungefär samma djur. Jag var tvungen att smaka två gånger för att vara riktigt säker.





Sedan åkte vi till förorten och grattade världens coolaste 50-åring på födelsedagen. Jag pratade bland annat med två superintressanta kvinnor som sa saker jag inte kan upprepa om konst och språk och Norén och neuropsykologi (trots att jag faktiskt kan saker om nämnda ämnen) och jag kände mig som en fjortis som vände mig om på min plats och tvingade mig in i deras samtal fast jag inte alls uttryckte mig lika elegant men för att jag bara inte kunde låta bli att tillbringa en stund inom deras radie. Och jag fick vara med! Vara i samspråk med de vuxna och känna sig tusen gånger yngre. Hitta gemensamma nämnare och tillföra något. Men mest sitta storögd och suga som en svamp dårå. Mycket trevlig kväll och en mycket lång lördag.

/Anna

Inga kommentarer: