tisdag 22 november 2011

Har jag sagt det förut? Bäst jag säger det igen. För säkerhets skull.

Jag älskar loppis!

Öppen hand, Nyköping, 17.15 en tisdag. Det fullt på parkeringen, folk står parkerade lite hur som helst på gatan. Man går in genom dörren och helt plötsligt slutar vanliga konventioner att gälla. Det är helt okej att trycka sig mot okända människor, det är till och med nödvändigt för överlevnad. Att stanna upp och titta på saker finns inte, det är bara att rycka åt sig saker i farten och lägga ner i korgen, som också fungerar som murbräcka i folkhavet.

Saker jag inte köpte:

  • Äkta lusekofta, jättefint skick, 70:-
  • Dragspel i originallåda, 350:-
  • Blå äldre stol, som på annan ort skulle saluförts som "antik" för minst 300, 30:-
Saker jag däremot köpte:

Två tallrikar, "Tärna" från Göteborgs porslinsfabrik, två böcker, en duk (äkta tantvirkad vara), en osthyvel och ett överkast (ska däremot absolut inte ligga i min säng, utan på extrasoffan när jag får gäster), till ett totalpris på 175 svenska riksdaler. 

Jag ser nu när jag jämför att "inte"-listan är mycket roligare. Hm. Oh well...

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Bra grejer! Men hallå, dragspel! Hur kunde du inte köpa det?!

/Anna

Kära Syster sa...

Jag vet, jag fegade ur. Oförlåtligt.

/E