tisdag 29 november 2011

Grattis på födelsedagen Lillstrumpa!

Eftersom jag ändå är vaken (sitter, tro det eller ej, och skriver lite efter att ha suttit och läst ganska länge, lyssnar på skön klassisk nattmusik på radion och beundrar adventsstjärnan i fönstret) passar jag på att önska världens bästa lillasyster en skön födelsedag!

Det här skulle jag vilja ge henne:
  • Prinsesstårta och sång på sängen (det var obligatoriskt en gång i tiden)
  • Hundra rosa paket (skit i innehållet, det är utsidan som räknas, det vet alla)
  • Hundra röda rosor
  • En resa till Paris/Rom/London/Wien/Skottland
  • Lång frukost med familjen
  • En spadag med bubbelbad och nyttig mat
  • En middag med alla vänner och Taylor Swift och Ryan Gosling (eller vem det nu var hon senast ville träffa/dejta/gifta sig med) och alla andra hon vill hänga med
  • Jam-session och konsert med valfritt blues/jazz/bluegrass/rock-band
  • Party hela natten lång
Hoppas du får en rolig dag på jobbet sötnos!

(Och här får du föreställa dig en trevlig bild som illustrerar inlägget. Förslagsvis på dig i motljus i den perfekta klänningen och med de perfekta skorna, omringad av såpbubblor. Bara som förslag alltså. Eventuellt kan du flyga med helikoptern också, för här fantiserar jag fritt och då är helikoptern hel igen och fungerar hur bra som helst. Och jag ville ju gärna ha en bild på dig när du spexar med helikoptern som vi minns.)

/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Elin!! Hipp hipp hurra på din födelseda'!