torsdag 20 oktober 2011

Om att ta chokladbollen till nya höjder

Det fina med hösten är att man inte behöver gå upp så jämrans tidigt för att vara ute i soluppgången! Dagens morgonpromenad gick åt det vanliga hållet, men alltså med helt fantastisk ljussättning. Det finaste är järnvägsövergången, när man helt plötsligt får solen i ögonen och spåren blänker så de ser ut som vägen till himmelen.

Den här veckan ägnas för övrigt åt bakning, till T:s Tekväll på lördag (som du förresten borde komma på, syrran!). Har redan producerat en plåt av Leilas kärleksmums (jag vet, old school) och i kväll är det jordnötsbollar som gäller. Hur man gör? Ingen aning, har inte hittat på dem än! Men jag tänker mig att det är som gamla hederliga chokladbollar fast med jordnötssmör. Och i morgon ska jag försöka mig på lakritsbollar.

Men nu är det väl kaffe, va?

/Elin

2 kommentarer:

Josefine sa...

Åh gud. Kan man komma och äta upp allt du bakar eller. Jordnötsbollar OCH lakritsbollar? Det måste vara himmelskt.

Kära Syster sa...

Jag vet! Såklart Strumpan måste lägga ut receptet här om hon är så fiffig att hon uppfinner nya saker att fiak, right! Jag ockåså vill ha jordnöts- och lakritsbollar! (men kan inte komma i helgen, jobbar.)

/Anna