måndag 17 oktober 2011

Friends with Benefits

Förra helgen var Fotografen och jag på bio med vår kompis Sofia. Det har jag visst glömt att redogöra för och det känns otroligt viktigt att jag får skriva lite om just den här filmen. Not.

Anyways, here we go.

Allt jag hade hört om Friends with Benefits innan tydde på att det var en alltigenom rolig och smart film med den begåvade Justin Timberlake och rätt sköna Mila Kunis i huvudrollerna. Men nej. Handlingen är lam och full av redogörelser över passagepartierna, alltså det som inte är så viktigt för att det händer mellan de viktiga scenerna. Hence är det rätt dåligt med fräs i det som skulle ha kunnat vara de bärande delarna av filmen. Dialogen är pinsamt dålig, jag fick flashar till High School Musical 1-2, den som har sett de filmerna fattar, den som inte har sett kan föreställa sig. Tafatt, smetigt och helt utan takt och känsla (plus utan sång och dans = värre!).

Men jo, Timberlake är rätt naken och det finns väl visst produktionsvärde i det också. Men, som sagt (se inlägg om Transformers), jag kräver någon slags berättarteknik. Så är det bara.

"Se Crazy Stupid Love istället", säger de.
/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Håller helt med, den där var inte så bra alltså.

Kära Syster sa...

Den skulle verkligen behöva varningstexter när den kommer ut som dvd, om man säger så... /Anna