söndag 16 oktober 2011

Bra mat och dålig film

Bästa maträddningen efter en helg av snabbmat och smågodis? Stavas linssoppa. Alla gånger. Bättre, godare, billigare och nyttigare mat får man leta efter! Lägger sig som ett täcke i magen, över alla hemskheter så man slipper se dem.

Hur man gör? Stek en lök och en vitlöksklyfta tillsammans med lite morot, potatis (fast jag hade rotselleri i min kyl) och linser. Krydda med paprika, chili och spiskummin eller inte alls (för jag glömde). Häll över en burk tomatkross och en liter buljong. Koka tio minuter, blås och ät! Just ja, smaka gärna av med salt, peppar och något sött (typ vinäger eller honung).

Är hemma hos T och tittar på "Captain America". Jag hade väldigt låga förväntningar, så jag blev glatt överraskad när jag efter en och en halv timma insåg att det faktiskt var en ganska bra film. Sedan, dessvärre, fortsatte den. En halvtimma kvar nu och det är nästan värt att stänga av. Fast man vill ju ändå någonstans veta hur djupt den kan sjunka...

/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Återkom med redogörelse för filmen tack! Vi har varit nära att se den här hemma. Ikväll blev det Bridesmaids istället, klart bättre än Transformers, inte i närheten så bra som vissa påstår...

Tack för receptet, det blir middagen (eller lunch!) i morgon. Den här helgens chipsintag har toppats med – pizza! Ska dricka tusen liter vatten och sova nu, okej magen?

/Anna