onsdag 21 september 2011

You say Bokvideo, I say Boktrailer

Jag fnular en hel del på min boktrailer och inser att jag nog pratat om den som om det vore värsta nyheten att göra en boktrailer (eller bokvideo, jag förstår inte riktigt skillnaden). Det är det naturligtvis inte, det har gjorts en massa boktrailar/bokvideor före min. Det är bara det att man aldrig ser dem. (Förutom om man befinner sig på Bokmässan i Göteborg gissar jag. Där ska jag nämligen visa min på stor, vit duk. Okej, nu gick jag händelserna långt i förväg igen, boken är inte ens skriven, bla bla bla.)

För att se några exempel på  boktrailar/bokvideor kan man kolla in här, på sidan för Bokvideopriset 2011. Och vill man kan man rösta på sin favorit. Själv har jag lite svårt att hålla mig för skratt åt försöken att skapa intresse för sina verk. Jag vet, sådan är jag. För den som inte orkar klicka på länken, kommer här ett exempel. Alltså, I give you: Bokvideon som hittills har fått flest röster:


Nu ska jag skriva vidare. Och planera boktrailerinspelning. Och dricka kaffe.

/Anna

5 kommentarer:

Lovisa sa...

Go Anna, för bättre än så där kan du göra!

Kära Syster sa...

Visst?!
*jag ska allt visa dom...*

Har du uppdaterat än, jag är så nyfiken på vad ni sysslar med!
/A

Kära Syster sa...

Men på riktigt, menar de allvar? Kunde inte ens titta på hela. Kontraproduktivitet in absurdum. Vi ska göra en så SJUKT bra video!

/Elin

Johanna sa...

Hahaha, blir inte så sugen på den boken, nej.

Kära Syster sa...

Jag ser att vi är några som är överens:)
/Anna