tisdag 27 september 2011

Tusentals år gamla nya tankar

HAHAHA, skönt att du la nivån åt mig. För jag är nyss hemkommen, så hungrig så jag går av på mitten och ugnen? Inte det minsta varm än.

Dagen var lång, minst som fem dagar, och avslutades med en total blackout i hjärnkontoret. Väldigt skönt faktiskt, för nu är jag inte ett dugg stressad för vad jag ska göra i morgon. Jag kommer liksom inte ihåg det.

Anyways, efter jobbet kände jag att det var dags att ta vara på det underbara vädret, så jag ringde min kloka vän och mötte henne i hamnen för en fika. Det var då hon sa detta kloka:

- Du behöver faktiskt inte göra allt, Elin. Du behöver inte finnas till för alla andra. Du måste ha tid att göra det du själv vill göra, och tid för återhämtning.

KLOKT VA? ... nu gäller det bara att klura ut vad jag vill göra, vad jag de facto måste göra och vad jag kan kapa bort. Det var skönt att höra det, i alla fall. Nu är ugnen varm och pumpan på gång!

/Elin

Inga kommentarer: