måndag 19 september 2011

Som femton igen

Den här dagen blev ju ingenting av vad jag hoppades. Så jag hoppar över allt fram till nu ikväll. Till ungefär då Fotografen bäddade rent i sängen eftersom jag i frustration över att inte ha åstadkommit något rev ur de gamla sängkläderna i eftermiddags och sedan dammsög istället för att stoppa i rena lakan. I alla fall. Så jag var ju tvungen att duscha och tvätta håret ikväll. Eftersom jag varit en slusk (slo, som det heter på Ludvikamål) mest hela dagen. Och då ska man också minnas att jag aldrig någonsin tvättar håret på kvällarna nuförtiden. Det sabbar ju utsikten att ha nyfönat och fräscht hår i morgon, duh! Men det är fett värt det eftersom idéen att lägga sig med skitigt håret på rena örngott är tusen gånger värre. Så nu ska jag föna håret till perfektion, posa som i värsta schampooreklamen, jamen liksom imponeras av mitt fantastiska barr. Och sedan ska jag lägga mig på det och sova supergott och låta det bli platt och mjäkigt och ingen kommer att vara det minsta impad i morgon. Ungefär som det var i åttan. God natt!

/Anna

Inga kommentarer: