lördag 17 september 2011

Jag räknade fel. De är sex.

Viktlös fick såklart sex priser idag. Ingen tar väl illa upp för att jag räknade fel?

När jag gick fram och tog emot den femte buketten och diplomet och t-shirten och pokalen (i brist på bättre ord för den diskreta glasskulptur den bestod av), höll jag faktiskt ett litet tal om hur osmidig inspelningen var. Vi hade sett framför oss en semestervecka på stranden (eftersom hela filmen utspelar sig under en dag på stranden), men vi hade bara vädret med oss en ynka dag. Resten blåste och regnade bokstavligen bort. Så det är så kul att det går så bra för den!

Here we go:
Svenska Bio gav ett pris för den film som funkar bäst på bioduken gällande främst bild- och ljudkvalité.
Pris för bästa manliga skådespelare
Pris för bästa kvinnliga skådespelare
Pris för bäst ljud
Pris för bäst regi
Pris för bästa film i Överviktsklassen (den klassen för oss som är över 26 år, fatta gammalt!)

Nu är det dags att sova serru.

/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men JÖSSES, grattis grattis grattis! Hann inte läsa bloggar igår och så ramlar jag in nu och ser detta. SKOJ!

Kära Syster sa...

Tusen tack. Det blev som ett skämt till slut, att jag dök upp på scenen varannan gång och roffade åt mig pris. Tur man jobbar i butiken idag så man återfår lite vett och sans! /Anna