fredag 16 september 2011

Inte så känd, bara igenkänd

Seriöst, jag vet inte hur ofta jag får frågan av folk om vi inte träffats förr (på ett icke-raggningsvis, tro det eller ej) men jag har en teori att jag ser otroligt vanlig ut. Ovanligt vanlig, liksom.

Alldeles nyss fick jag till exempel frågan av killen i biokassan om jag inte är med i en av filmerna på festivalen. Nej, svarade jag, men jag har gjort en. Han frågade vilken och jag sa vad den hette (tänkte: vad är vitsen med det?).

Vitsen visade sig vara att presentera sig för en av jurymedlemmarna. Han tyckte det var trevligt att träffas eftersom han sett filmen och gillade mycket!

Han hade i och för sig gillat mer om jag hade varit den där tjejen i filmen som tydligen sjöng en bra låt för då hade han kunnat fråga hur han kan få tag i den.

/Anna

Inga kommentarer: