tisdag 13 september 2011

En till Idol-kväll gör nog susen

Du har ingen inspirationsbild med månsken? För i går kväll var jag ute och gick och tittade på fullmånen bakom molnrevorna och kände... ja, faktiskt, ett litet stick av inspiration var det nog. Fast det blir så lätt Harry Potter av det (av måninspiration, alltså), och inte på ett bra inspired by-sätt utan mer plagiatvarianten.

I afton: Kabanoss med senaps-coleslaw. Är så nöjd så jag var tvungen att berätta det. Och i morgon får jag besök, tänkte göra mig till med soppa och hembakt bröd och äppelpaj, hela köret. Återkommer med hur det gick i verkligheten.


/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Fullmåne, nej. Inte än i alla fall. Men släng in en sån! Och plagiera så mycket det bara går, förstås. Det är väl bättre att göra något man inte är nöjd med än att göra ingenting, visst? För då kan man åtminstone vara nöjd över att man har gjort något. Och jag tänker nu förutom piano, sång och fiol, såklart gitarr! Ett skönt tick-tack komp på gitarr och kanske knäppa på fiolen? Ja? Jajaja?
/A