torsdag 15 september 2011

Buhu, det svider när jag sväljer och annars också

Igår eftermiddags satt jag superladdad och skulle avsluta avsnittet jag skrev på. Efter det hade jag tänkt svänga ihop en tidig middag (kycklinggryta med råstekt potatis) och äppelpaj. Jag var verkligen lagamatladdad. Kylskåpet var fyllt och laddat. Jamen till och med diskbänken vibrerade av laddad.

Efter maten tänkte jag mig en skön promenad. Katja hade blåst förbi, solen tittade fram lite blygt och tja, jag hade verkligen behövt röra på mig. Sedan skulle jag sitta med efterrätt och pilla mer med mitt manus och gå och lägga mig tidigt.

Men jag hade helt missat att vi planerat in ett produktionsmöte!

Som tur är hålls de alltid hemma hos oss nuförtiden. Som tur är hålls de kring middagstid och som tur är kommer alltid upphovsmannen (vi kan kalla honom Regissören) hungrig. Som tur är också, var det rätt städat och fint, så som tur är behövde jag inte få hjärtinfarkt som jag oftast får av oplanerade besök. (Ser mig för övrigt som en väldigt skön, avslappnad och impulsiv person. Niet! Men trevlig är jag.)

Så jag satte min egen storyline på paus för kvällen och kastade mig istället in i utvecklingen av ett konspirationsladdat actiondrama i en inte så avlägsen framtid. (Vad sägs om den säljtexten förresten? Klyschigt va? Jag hittade just på den.)

Vi jobbade till nästan halv elva.
Jag tog sovmorgon till nio idag.
Min hals verkar göda en förkylning.
Batteriet i brandvarnaren verkar vara slut.

/Anna

Inga kommentarer: