fredag 26 augusti 2011

Några ord om hur det är på mitt jobb

Har jag berättat att jag har en arbetsplats? Det har jag. Det kanske inte låter så märkvärdigt, men på det här stället är det freaking unbelievable. Om vi säger så här, de senaste fyra åren har jag arbetat hemifrån och bara befunnit mig på skolan när jag haft lektioner. När man behövt göra något oförutsett har man fått be snällt om att få låna någon av rektorernas datorer eller satt sig med sin pappershög i något för tillfället oanvänt klassrum.

MEN NU! Det finns en bänk på ett kontor som är bara min (med hemmagjord namnlapp så att ingen ska få för sig något). Ovanför bänken finns en hylla där jag kan ställa saker som jag behöver. I bänken kan jag lägga små viktiga saker som lätt kommer bort. Bara en sådan sak. Och, framförallt, det finns en nätverkskabel som BARA JAG använder så att jag... ja, ni vet. Det här med att vara ständigt uppkopplad är  på inget sätt självklart för alla. Men nu bara: Här sitter jag och bloggar från jobbet! Bara så där. På min lediga dag. ... vänta nu.

Väntar bara på att två MP3-spelare ska ladda klart, sen är det up and away!

/Elin

Inga kommentarer: