torsdag 25 augusti 2011

Lunch med Baltzar von Platen och diverse wanna-be-brats

Jag passade på att scrolla mig genom den mer eller mindre intelligentare delen av internet under lunchen. Vi kan kalla det ett svalt försök till research.

Av två olika anledningar hamnade jag på två olika sidor om två olika Balzar von Platen (varav den ena inte alls har med research att göra utan snarare ett besök i Linköping till helgen). Därefter tog jag ett inte så genomtänkt initiativ till att försöka lära mig allt om klockor och urverk på en kvart. Jag märkte att jag nog gått fel när jag hamnade mitt i diverse chattrådar (jaja, jag vet inte om det heter så men så kallar jag det, Sandra?) som handlade mindre om hur urverken fungerar och mer om vilka klockmodeller som är dyrast, flashigast, fetast och - håll i sig nu - den uppenbart viktiga kopplingen klockor/bilar. Jag fattar ingenting, eller vad sägs om följande utdrag: "Parmigianai, javisst! Speciellt Bugatti 370 som jag länkar till tidigare. Bra att slippa ta handen från ratten i 380 km/h bara för att kolla tiden!! ;-)"


Nä, jag drar till stan i stället där jag tänkte klara av alla ärenden avsticksfritt och effektivt. Wish me luck!

/Anna

Inga kommentarer: