tisdag 23 augusti 2011

Fem spänn för toan och en tia per dusch?

Jag har städat idag. Hela dagen. Det är en logisk följd av att vi var hemma hos svågern igår. (Jo jag har visst en till svåger som bygger om sitt kök. Inte han.) Jag har tagit itu med sånt jag har retat mig på hela sommaren. Som fönstrena till exempel. Jag har äntligen tvättat ett. (Av tre, men ja jag tog det jobbigaste.) Istället satsade jag helhjärtat på badrummet. Folket, fatta: jag har putsat kakelplattor så jag kommer ha träningsvärk i morgon. Och håriga ben eftersom jag prioriterade bort det där med att åka och skaffa rakgel till förmån för kaklet. I och för sig struntade jag även i att skriva, handla mat, laga middag och baka en kaka. Men det är det värt för badrummet skiner som på hotell! Tyvärr var jag tvungen att duscha ikväll (nix, kunde ju inte raka benen), så nu är det vattenprickar på kaklet. Är det weird att torka av efter varje dusch? Kanske. Jag tänker eventuellt att det kan vara på sin plats att ta betalt per besök.

/Anna

Inga kommentarer: