onsdag 24 augusti 2011

En runda på stan lutar alltid mot fyra timmar oavsett ärende, brukar jag säga

Alltså, den senaste veckan har jag tillbringat ohälsosamt mycket tid i city. Kanske för att jag inte har varit där på ungefär ett halvår och tydligen jobbar på att memorera allt sortiment i alla butiker. Särskilt klädaffärer, av någon anledning. Jag vet inte. Men nåt är galet när det tar en evighet att välja två grattiskort på en pappersavdelning. Hur lång tid sa du? Tja, en halvtimme, låter rimligt? NEJ!

Det fina i karusellen är att jag aldrig hinner med alla ärenden på grund av alla avstickare och måste således åka tillbaka. Och så börjar det om igen. Inte tidseffektivt någonstans. Så vad säger ni, fötterna. Ska vi försöka samla oss i morgon och gå direkt dit vi ska utan att låta ögonen kika åt något annat håll än ingenstans och stänga av hjärnan så den låter bli att fundera över vart den tycker att den skulle vilja titta in och istället tänker på ingenting? Det lutar nämligen åt att det blir en sväng tillbaka i morgon igen för komplettering av det jag missade idag och med risk för att agera hjärndöd, hålögd knasboll tar jag risken. Jag är trött på att gå på stan!


/Anna

Inga kommentarer: