tisdag 30 augusti 2011

Det är uppenbarligen olagligt

Idag har jag, hör och häpna och äcklas den som vill, SAMMA kläder på mig som igår. Vet inte när det hände sist eller HUR det hände. Men i morse bara: Kläderna från igår, mjukt och skönt ju. Tilläggas bör att jag ägnade kanske en halv sekund åt att överväga om jag kanske borde ha tagit något annat. Kanske borde ha gjort det ja.
-Tur att de är mörkblå, säger du?
-Bah! säger jag.
Hittills idag har jag vält en macka över brallorna med smörsidan ner samt sprutat ner dem med nektarinsaft. Tycker budskapet är rätt tydligt: BYT KLÄDER ELLER DÖ!
Bonusbild: Äntligen inneskor. Från outlet
på Maui.
/Anna

3 kommentarer:

Johanna sa...

Haha!

Det roliga är ju att det känns helt okej att ha på sig de där samma kläderna en annan dag, utan att tvätta emellan eller så, men just dagen efter är det värsta no-no. Eller, det är okej med samma byxor och kan vara okej med samma överdel, men inte exakt-samma. Går icke.

Vad galet konstiga sociala regler vi hittar på, ändå!

Kära Syster sa...

Exakt! Helt ok att återanvända något av plaggen, men en OUTFIT. Nä, det gör jag inte om. Man har väl lärt sig sin läxa... /A

Anonym sa...

Helt rätt, tjejer. Kläder byter man av estetiska skäl.