söndag 26 juni 2011

Mellanläge

Det känns som om jag befinner mig någonstans mitt i nedvarvningen, efter ett långt lopp. En vecka kvar att jobba och jag har den här helgen lite... semester på prov. Lite som för att se om det funkar, kan jag vara ledig eller kommer jag bara att fortsätta springa? Och det verkar som att det kommer att gå, jag joggar fortfarande men långsammare och långsammare och den här veckan tror jag att jag kommer att varva ner till gående, ett steg i taget tills jag slutligen stannar. Veckan på Gotland kommer jag att spendera i sittande eller liggande läge, som en orörlig klump, tills vilan har spritt sig genom hela kroppen. Efter det kanske jag kan börja röra mig så smått igen, men en god rörelse mot något som ger energi. Som att skriva låtar? Städa lägenheten? Ringa någon?

Vilket det än blir så ser jag fram emot det.

/Elin

Inga kommentarer: