söndag 11 januari 2015

Helgen då Lillstrumpa fick en ny dator

Ja, alltså, inte helt ny. Samma spruckna skal och utplockade svullna batteri. Men snällaste fotograf-svågern hjälpte mig att installera om den i fredags, eller om det kan ha varit så att han gjorde hela jobbet medan jag och Syster Yster tittade på film.

Anyhow, ny dator! Som är uppdaterad till ny version så jag har fortfarande inte riktigt lärt mig alla finesser. Men, bäst av allt, jag kunde installera Logic på den och nu FUNKAR det. I motsats till de senaste åren, då det hängt sig och stängt ner så fort man gjort något värt att spara. Så om det har varit lite tyst här är det för att jag suttit vid micken och SPELAT IN grejer. Känner mig väldigt proffsig och singer-songwriter-ig.

Och idag kommer Lureena-tjejerna för planering av tiden fram till sommaren, och förhoppningsvis lite låtskrivar-battle.

Och så har jag precis börjat på ett nytt paket kaffe och köpt tulpaner. Och behöver inte gå ut mer i snöyran, för de kommer hit.

Ah. Livet.

/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Yes! I låtskrivartagen alltså. Hur bra som helst att allt funkar!

/A