onsdag 24 september 2014

Göteborg! Jag är här nu! Koden är B07:60*

Ett litet steg för mänskligheten, kanhända. Men idag åkte mina Mary Poppins-väskor (fullt utrustade med allt jag behöver för fem nätters bortavarande utan att ha provpackat, ja) och jag 2:ans spårvagn alldeles på egen hand. Sedan checkade vi in på hotellet (i Göteborg alltså, jag hamnade faktiskt inte i Skövde) och därefter traskade vi ner i den stora mässhallen som var fullständigt kaotisk, bort till den hörna som är vår (fast vid det här laget hade jag inte sällskap av Mary Poppins-väskorna längre, ty de fick stanna på rummet) under kommande mässdagar. Där var det inte det minsta kaotiskt, snarare fridfullt och alldeles alldeles underbart. Förlagstjejerna som kom till Göteborg redan igår hade nämligen byggt upp hela montern och packat upp böcker och pyntat monterscenen med gardiner och haft sig. Så med gott samvete passade jag på att morsa på alla vartefter folk dök upp och – viktigast av allt – prata igenom den tv-inspelning som ska pågå under mässan med de som ska ta hand om själva kameran och ljudet och klippningen och så. (Själv ska jag vara något slags producent för detta, kan bli episkt.)

Det är bokmässa, gott folk.
Och jag har visst en bror att leta reda på i vimlet.


Rummet, möt Mary Poppins-väskorna
Rumsutsikt, en annan vinkel än förra året minsann!


/Anna

Hoi förlag, det är där jag står och representerar när jag inte springer runt på mässgolvet och tar fåniga selfies med författare jag beundrar. Kom förbi!

4 kommentarer:

Sandra sa...

A-V-I-S!

Kära Syster sa...

Hälsa alla jag känner! *äter dubbla portioner chokladkaka*

/E

Kära Syster sa...

...och så vaknar man efter första hotellnatten när man knappt har sovit alls pga spänd av tanken på allt som ska göras och hur mycket folk som är här och så kan alla slappna av och sluta romantisera bokis så himla mycket. Det är även J-O-B-B-I-G-T liksom. Men jag är så nöjd över att vara här! Naturligtvis. (För tänk om uppdragsgivaren läser detta, man vill ju inte framstå som gnällig heller.) Fast jag har lite ont i huvudet. Det har jag.

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det är klart att det är jättejobbigt också, det vet jag ju. Men jag kan inte hjälpa att det enda jag känner är: åh, JAG VILL OCKSÅ!

Hoppas huvudvärken gått över och att allt går som smort! :-)

/Liv

PS. Men skriva fotnoter kan du tydligen. ;-)