tisdag 28 maj 2013

Andningspaus

Igår jobbade jag i butiken hela dagen och det var fint. Jag pratade med butikschefen och beklagade att jag var tvungen att ta tillbaka löftet om att jobba på onsdag. Helt enkelt för att jag inte hinner. "Det är viktigt att säga nej när man inte kan", sa han sådär enkelt som han alltid gör och ringde en annan. Det suger bara att jag sa ja från första början, då när jag trodde att jag skulle ha tid.

Ännu mer suger det att vi var tvungna att avboka en trevlig middag på Berns i söndags och det suger att inte kunna ta emot folk i sitt hem i kväll, som planerat.

Den här förmiddagen har jag försökt ta det lite lugnt, tänka efter på det som kommer härnäst.

Närmast ska jag till exempel lämna tillbaka kostym och rekvisita efter lunch, så det är hög tid att samla ihop alla saker som ligger utspridda över hemmet nu.

Och så har jag dagdrömt om det som kommer längre fram. Efter sommaren. I slutet av september. Igår fick jag nämligen hicka när jag läste på twitter om hur mycket billigare det är att flyga till Göteborg och bokmässan än det är att åka tåg. Jag ville genast boka flygbiljetter, men först måste Elin och jag bestämma lite hur/var/när. Hotellet är redan bokat. Och snart är alltså även resan planerad och klar. Vågar jag ens nämna att jag påbörjat packningslista? Är det för mycket? Okej då, men till mitt försvar kommer den att revideras.

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Ja! KOM till Göteborg!