torsdag 1 december 2011

Frågan om varat eller brev till Anna

Nej, jag har faktiskt inte varit så upptagen med musik i den verkliga världen, jag gör mitt bästa för att undvika engagemang. Däremot har jag varit fullt sysselsatt med den här här frågan om varat, närmare bestämt det här med hur vi ska vara mot varandra i den här världen.

Nu har jag ju fyllt 28 och tänker att det är dags att lära sig lite saker. Som till exempel att känna efter vad jag själv vill i stället för att vara som någon slags radar för vad alla runt omkring mig vill. För om man bara gör vad alla andra vill hela tiden slutar det bara med att man gör dem, och sig själv, ledsna. Här någonstans kommer frågan, kära syster, och den lyder lite ungefär: Hur ska man veta vad man vill och hur hittar man balansen mellan att göra det och att möta andra?

Anyways, grattis på första december!

/Elin

2 kommentarer:

Malin Johansson sa...

Hej på er! Jag ville bara säga att jag skulle sätta mig och plugga och så hittade jag Kära syster bland mina "bokmärken" och började läsa här, och ni är så sjukt mycket mer intressanta än mitt plugg verkligen! Hoppas ni får allt ni vill och lite till :). Och så vill jag parafrasera Nalle puh; ibland måste man göra det man vill för att upptäcka att man inte vill det!
/Malin

Kära Syster sa...

Hej Malin och tack för de orden! Välkommen hit, hoppas du tittar in igen:)

/Anna