lördag 29 oktober 2011

Captain America

Jaaa! Nu har vi äntligen sett Captain America och jag håller inte alls med Lillstrumpa. Fast jag förstår hur hon menar.

Men såhär är det: Captain America innehåller allt en superhjältefilm behöver:

  1. En mes som blir superhjälte
  2. En superskurk med likvärdiga krafter som hjälten, fast han är elak vilket betyder minuspoäng i kraften
  3. En spektakulär miljö
  4. Surrealistiska vapen och fordon som det kliar i fingrarna av lust att vilja skjuta/köra själv
  5. En vacker kvinna
  6. En omvälvande historia med lyckligt slut
  7. Alan Silvestri
Jag har säkert glömt något, men i så fall meddelar jag det när jag sett The Avengers, uppföljaren där Captain America får sällskap av Thor, Iron Man, Hulken och de andra. Peppad är bara förnamnet, jag älskar sånt här: det är lördagsunderhållning när den är som bäst!

Bilden kommer från IMDB
/Captain A

Inga kommentarer: